Hej och välkommen!

Här har vi öppet kafferep med och av Damptanter. En mer matnyttig blogg finns här: http://damptanterna.wordpress.com/

OM - ett slags förORD

Damptanten har alltid funnits. Över hela världen. Nu klampar hon obekymrat fram på nätet och sedan mars 2008 har hon en alldeles egen flagga att vifta lite som hon vill med - damptanternas logotyp.



Om man råkar möta en dinosaurie som inte ser sig för nu igen, kan det vara en god idé att lämna företräde!

Den här samlingsbloggen kommer förhoppningsvis att administreras av ett större antal damptanter - men bara när någon av dem har lust (och minns lösenordet).För tid har de verkligen inte. Loggan och grundidén till DAMPTANTERNA står Tant Rasch för. DT kom till för att VI FINNS och loggan får användas fritt på bloggar och hemsidor av alla (o)möjliga bokstavstanter med NPF. Om de har lust!____________________________
Hugade damptanter kan få inloggningsuppgifter av TantVass;
tantvass snabela hotmail com

08 oktober, 2008

Viktigt om beställningar av Damptanterna - profilprodukter

Hejsan alla ni tantastiska tanter där ute.

Det gäller damptantsloggan, tröjtryck och annat marknadsföringsmaterial.

Just nu finns det inga tröjor, inga trycksaker alls att beställa eftersom tryckeriet har kursat. Det kommer inte heller att finnas några förrän typ efter jul.

men

HEUREKA!

...och jag har en mycket intressant idé.
Jag håller på och ska till att utveckla den.
Med hjälp av folk som kan sånt.

SÅ...

Kan alla hålla i sig i nåt tungt ett par, tre månader till så där
, för det är en hel del "detaljer och helheter" som måste lösas för att fungera och som jag inte vill ha polsk riksdag om. Detta innebär rent praktiskt att ni är tvungna att lita på att det är en jättebra idé som jag har på G vad gäller våra framtida damptantsfasoner.

Jag presenterar slutresultatet när allt är klart.
Som jag gjorde med loggan. Att användas på direkten. (vad annars?)
Fattar ni hur jag menar? BRAAAAAAAA! ;-)

Tjoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo




Hittade ett jättemysigt väntrum via google till er.


ps.
Jag fick ett mail från Tant Vass.
Jag har inte svarat dig TV, för jag glömde. (
någon hade hört av sig till henne, ville ha tröjor, för att de trodde att hon hade hand om allt sånt. Vi har ganska likalåtande nick - om man sluddrar hehe så jag fattar ju att det kan bli så.

Jo förresten, min mailadress som tantrasch på gmail är ingen ide att ge ut, saker hamnar i skräpet om det inte vidarebefordras till min live.se som är den som gäller.

Men hälsa alla att det KOMMER att gå att beställa. För säkerhets skull kan man väl säga typ... efter jul?

pss. Heureka är grekiska och betyder Jag har funnit det. Detta påstås Arkimedes ha sagt när han kom på det som kom att kallas Arkimedes princip. Den säger: Lyftkraften = tyngden av den undanträngda massan.
Utifrån denna princip har man lyckats bygga båtar av stål.

2 kommentarer:

.. sa...

Ah.. spännande!! :)
Nä, jag kan fan inte vänta, har aldrig kunnat. Den som väntar på nått gott väntar ALLTID förlänge!
Men har inget val väl.. hihi..

Anonym sa...

Åhh vad spännande!! Men till efter jul? Det är ju flera evighetslånga månader dit! *letar reda på något tungt att hålla sig i tills dess.*